Verkkokaupan logistiikka
Ei riitä, että tuotteet ovat hyvin näkyvillä ja helposti ostettavissa verkkokaupassa, vaan tuotteet pitää myös toimittaa asiakkaalle nopeasti, luotettavasti parhaaseen hintaan. Menestyvässä nettikaupassa logistiikkaa ei ole sidottu vain yhteen toimitustapaan, vaan tuotteilla tulisi olla tuote-, kategoria- ja asiakasryhmä kohtaiset toimitustavat.
Huono logistiikka alentaa verkkokaupan myyntiä ja konversiota, sillä asiakas jättää tuotteen ostamatta jos sopiva toimitustapa puuttuu.
Myös tuotepalautukset pitää ottaa huomioon verkkokaupan logistiikkaa valittaessa.
Toimituskulujen hinnoittelu
- kiinteähintainen toimitus eli toimituskulu on aina sama
- porrastettu hinta eli tuotteiden paino tai pakkauksen koko määrää toimituskulun
- tilauksen arvoon perustuva hinta
- ilmainen toimitus, kun toimituksen loppusumma ylittää tietyn euromäärän
- ilmainen toimitus aina
JLCommerce Pro verkkokaupassa on saatavilla Suomen Postin sekä Matkahuollon logistiikka vaihtoehdot kuten myös tarvittavat toimituskulujen hinnoittelu vaihtoehdot