Myynninedistäminen

Oman verkkokaupan myynninedistäminen

JLCommerce Pro verkkokauppaan sisältyy suuri määrä työkaluja myynninedistäminseen. Omaan verkkokauppaan kannattaa valita mahdollisimman moni käytettävissä oleva myynninedistämiskeino, kuten:

  • Tarjoustuotteet
  • Kampanjatuote
  • Alennuskoodit
  • Suosittelemme tuotteet
  • Tuotemäärään perustuva hinnoittelu
  • optiona Asiakasryhmät.

Suosittelemme tuotteet, kampanjatuotteet, alennuskoodit ja tarjoukset

Tarjoustuottet ovat tuotteita, joille on asetettu kiinteä tai prosenttialennus, tarvittaessa tarjoustuote muuttuu haluttuna päivänä takaisin normaalihintaiseksi tuotteeksi.

Kampanjatuote on yksi tuote, joka nostetaan etusivulle keskeiselle paikalle herättämään asiakkaiden mielenkiintoa.

Alennuskoodit ovat alennuskampanjoita, jotka toimivat kampanjakoodeilla. Kampanja- eli alennuskoodit luodaan verkkokaupan hallinnassa. Saadakseen alennuksen asiakkaan pitää kirjoittaa alennuskoodi ennen tilausvahvistusta. Alennuskupongeille voidaan asettaa voimassaolon alkamis- ja päättymisaika sekä tilauksen minimiarvo. Alennus voi olla euromääräinen tai prosenttialennus ja alennus voi kohdistua kaikkiin tuotteisiin tai vain haluttuihin tuotteisiin tai toimituskuluihin.

Suosittelemme tuotteet ovat etusivulle esittelyyn valittuja tuotteita, tuote poistuu haluttuna päivänä suosittelemme listalta.

Tuotemäärään perustuva hinnoittelussa yksittäisen tuotteen hinta riippuu ostettavien tuotteiden lukumäärästä.

Myyntistrategiat – Ristiinmyyntituotteet ja  samankaltaiset tuotteet

JLCommerce Pro verkkokaupassa on käytössä tunnetut myyntistrategiat kuten samankaltaiset tuotteet, lisämyyntituotteet (Up-sell) ja ristiinmyyntituotteet (Cross-sell).

Samankaltaiset ja lisämyyntituotteet ovat esillä Tuotekuvaus sivulla otsikolla: ”Voisit olla kiinnostunut myös näistä tuotteista”. Samankaltaisia tuotteita tarjotaan ostettavaksi parhaillaan katseltavan tuotteen lisäksi.

Lisämyyntituotteet on tarkoitettu ostettavaksi esilläolevan tuotteen sijaan, tarkoituksena on että lisämyyntituotteella on parempi kate kuin tuotteella jota asiakas parhaillaan on ostamassa.

Ristinmyyntituotteet näytetään ostoskorin yhteydessä, ennen kassalle siirtymistä otsikolla ”Toiset asiakkaat ostivat myös näitä tuotteita”. Ne ovat yleensä tuoteperheeseen kuuluvia tuotteita kuten ostoskorissa olevien tuotteiden lisävarusteita tai ostosta täydentäviä tuotteita.

Lisäksi näytetään tilaushistorian perusteella tuotteita otsikolla: ”Asiakkaat, jotka ostivat tämän tuotteen ovat ostaneet myös”. Nämä ovat siis tuotteita, joita muut asiakkaat ovat aikaisemmin ostaneet parhaillaan katsottavan tuotteen lisäksi.

Tuotearvostelu

JLCommerce Pro verkkokaupassa tuotteen voi arvostella kommentoimalla sitä sekä antamalla tähtiä (1-5 kpl tähtiä). Arvostelu ei tule heti näkyviin, vaan kauppias tarkastaa arvostelutekstin ennen sen julkaisemista. Kauppialla on myös mahdollisuus muokata arvostelutekstiä ennen julkaisua.

Arvostelulla on merkitystä myynninedistämisessä sillä tuotearvostelu antaa tuotteesta lisätietoa ja samalla parantaa verkkokaupan luotettavuutta.

Uutiskirjeet

Uutiskirje on merkittävä osa myynninedistämistä, sillä sen avulla tehdään sähköpostimarkkinointia. Uutiskirje sisältää tietoa uusista tuotteista, erikoistarjouksia, kampanjakoodeja sekä tuotteisiin liittyviä uutisia ja tapahtumia.

Uutiskirjeen avulla luodaan ja ylläpidetään asiakassuhteita sekä kasvatetaan verkkokaupan kävijävirtaa. JLCommerce Pro verkkokaupassa uutiskirje voidaan tilata helposti suoraan etusivulta ilman asiakassuhdetta.

Sosiaalinen media

Sosiaalisen median kuten Facebookin avulla omaan verkkokauppaan saadaan kanta-asiakkaita ja ylläpidetään asiakassuhteita koska asiakkaat voivat seurata verkkokauppaa Facebook sivuiltaan.

JLCommerce Pro verkkokaupassa on integrointi Facebook sivuille ja tuotesivuilla on jokaiselle tuotteelle Jaa ja Tykkää painikkeet.
Twitter, Google+ ja Instagram palveluihin on myös linkitys sekä jokaisella tuotesivulla on Pinterest sekä Google + Suosittele ja Jaa painikkeet. Lisäksi on tuotekohtainen Kerro kaverille sähköpostitse toiminto.

Asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu

Oman verkkokaupan asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu on tärkeä myynninedistämiskeino varsinkin jos tavoitellaan yritysasiakkaita verkkokauppaan. Verkkokauppaan voidaan luoda asiakasryhmiä kuten jälleenmyyjät ja tukkuasiakkaat. Kullekin asiakasryhmälle asetetaan omat erilliset hinnat tuotteille.

Myös maksutavat ja toimitustavat voidaan myös määritellä asiakasryhmien mukaan. Asiakasryhmien lukumäärää ei ole rajoitettu.

JLCommerce Pro verkkokaupassa on optiona asiakasryhmäkohtainen hinnoittelu omaan verkkokauppaan.